Problemlösning i praktiken

Redaktionen 2 kommentarer »

”Var är min telefon?” (Leijon)
”Just det – den ringde hela tiden så jag la den i din skrivbordslåda” (Skrufve)
”Det är bra. Problemlösning i praktiken!” (Leijon)

/Skrufve

Vi har fått de nya Macbookarna!

Macar, Redaktionen 11 kommentarer »

Tidigare i dag kom det bud med de nya Macbookarna – julafton kom ovanligt tidigt i år! Vi testar dem i skrivande stund och lagom till helgen kommer ni få lite skön helgläsning om de första intrycken. Tills dess bjuder vi på dessa bilder på skönheterna! En Macbook, En Macbook Pro 15″ och som referens en gammal Macbook Pro 17″. Mmmm, en så ljuvlig syn! Och ja – det här inlägget skrevs på nya Macbooken! :)

/Anna

MacWorld 9 air hair!

Redaktionen 15 kommentarer »

Idag fick vi tidningen till redaktionen! Oj oj vilken känsla! Vilken fantastiskt bra tidning, vilket sjukt härligt papper! Så matad, så bra, så snygg! Wow!

:oops:

/Anna

Hur undviker jag blåskärm?

Redaktionen 4 kommentarer »

Vi fick ett läsarmejl från Jonas Björkholm, som också skickade med fotot ovan:

Hej MacWorld!

Jag satt på Arlanda och njöt av mitt nya nummer av MacWorld när jag ser en stackare sitta och läsa er ”systertidning” (denna syskonkärlek) PC För Alla och prata med sin kompis om hur man undviker blåskärm. Hoppas han fick några tips annars har jag en lösning…  :-D

Tack Jonas för en skön bild… hoppas det löste sig för den stackars förtappade själen…

/Anna

Smygtitt på nya MacWorld

Tidningen MacWorld 11 kommentarer »

Efter att ha presenterat nya loggan och nu senast omslaget på nya MacWorld är det dags för några godbitar från själva innehållet.

Vad ni ser på bilden (klicka för att få den större) är från vänster till höger:

• Ingångssidan för steg för steg-blocket (Alla block har sin egen färg som går genom hela detta. Det blir renare och tydligare och mindre jippo.
  • Ingångssidan för testerna (finns i tre olika storlekar: först ett jämförande, sedan enkel- eller dubbelsidestester följt av våra nya minitester, där tre program eller prylar testas per sida)
  • Ingångssidan för startblocket, där vi tar upp aktuella händelser på ett annorlunda sätt. Till detta block hör även ”Forumet”, ”Listan” och ”Hyllningen”.
  • Ingången för iPhonesidorna. Koncentrerat och matat för dem som älskar iPhone. För er som inte gör det: Enkelt att bläddra förbi! ;)
  • En av de längre featurebetonade artiklarna i nummer 9; första delen i vår programmeringsskola. Vi inleder med att gå igenom grunderna för att sedan gå vidare till hur man lätt kan bygga program för sin Mac eller iPhone.

Detta och mycket mer hittar du alltså i nya MacWorld, ute i kiosk den 21 oktober!

/Leijon

MacWorlds största förändring någonsin!

Tidningen MacWorld 22 kommentarer »

Vi sitter just nu och skickar årets nionde nummer av MacWorld till tryckeriet. Detta är dock inget vanligt sådant, utan det första med vår helt nya design och till det vässade innehåll.

De största förändringarna har skett inuti tidningen, men här kommer en förhandstitt på omslaget. Ute i kiosk den 21 oktober!

/Leijon

Exklusivt: Kolla in MacWorlds nya logotyp!

Tidningen MacWorld 15 kommentarer »

I morgon är det tisdag. Och efter tisdag kommer onsdag. Då skickar vi helt redesignade MacWorld till tryck. Vi har förbättrat såväl innehåll som form.

Här kommer en smygtitt på den nya loggan, i form av en bakgrundsbild på min kära Mac. Håll alltså utkik efter denna nya uppenbarelse i kioskerna!

/Leijon

Nu är det ”skick”

Bloggen, Observerat, Redaktionen 9 kommentarer »

Att bloggen inte uppdaterats särskilt mycket på sista tiden beror på att vi närmar oss skick av nummer 9. Vi har GALET mycket att göra. Och som vanligt när det närmar sig skick byter Andreas Leijon om till uniform, går omkring och ger order och pekar med hela handen. Förstår ni hur vi har det?

/Calle

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in