Dags att bläddra i våra gamla MacWorld-lägg igen. Den här gången tar jag en liten titt i MacWorld från 1989 (18 år sedan). Det är ganska kul att se hur utvecklingen gått framåt och vad billigt det är med datorer nu för tiden.
A Space Disc From The Future

Minns ni floppy-disken? Den här var tydligen något alldeles extra, bara för Mac och… with laserbeams from outer space!
Bärbart för 110 000 kronor

Portamac, den första bärbara Macen på marknaden!!! Tech-specen är okända men du kunde köpa en för 110 000 kronor! Galet! Jag kollade på Blocket, men de hade ingen till salu just nu.
Prisvärda minnen?

Gnäll nu inte nästa gång ni köper 500 MB minne. Minne har aldrig varit billigare än nu! 1989 kostade 10 MB 23 500 kronor. (500 MB skulle alltså ha kostat 1 175 000 kronor).
Hmmm… kan det vara något?

Det här med elektronisk post är nog bara en fluga som surrar en sommar. Nä, fax is the future of communication!Det var allt för idag, håll utkik efter nästa titt i arkivet. Här har du första delen.
/Calle
6 kommentarer till “MacWorld 1989”
Det var sköna tider ett tag där för såna som likt mig sålde importerade minnen och hårddiskar. Det gick ledigt att lägga på 100 procent på inköpspriset…
Nostalgi på hög nivå… Den stora frågan är om ni minns när man laddade in spelen från kassett till C64/128? Grymt kul artikel det här! Mer sånt!
Ibland kan jag t o m sakna communityföregångaren “First class” - fy vad bra det var för den tiden!
@Jesper: Klart man minns det
Ett evigt spolande på den lilla manicken minns jag. Dessutom gick den sönder så fort man flyttade på den, så det vågade man aldrig
Satt häromdagen och lekte lite med min “nyinköpta” Macintosh 128K med systemet på en diskett ni vet. Det är samma modell som Steve Jobs hade i sin dragning inför en hänförd skara 1984. Så här såg det ut då: http://www.youtube.com/watch?v=G0FtgZNOD44