Medicinmannen var en spännande, nåja, thriller som gick på TV4 för några år sedan. I första avsnittet figurerade tidningen MacWorld i en scen (för övrigt mitt första nummer om jag minns rätt). Ungen ville ha en ny Mac och tjatade på pappa Persbrandt. Visst fick (den bortskämda) ungen en ny dator men han fick en pc och ingen Mac (enligt Anna som har serien på dvd). Troligtvis skickade TV4 en obetald 17-årig praktikant (som vill jobba med media) att köpa en “datortidning” som skulle användas som rekvisita. För varken IDG eller MacWorld betalade TV4 en spänn för att få vara med på ett hörn.
UTMANING: Hitta på en rolig bildtext till bilden!
Ett gott skratt (eller ett litet fniss) skulle värma så här i höstrusket.
20 kommentarer till “MacWorld - känd från tv!”
“Dator i skärmen. Du skämtar. Klart att datorn står utanför bilden. Den är stor som en husvagn har jag hört. Drick lite av den här gröna geggan så blir lika smart som pappa….”
- En sak ska du ha JÄVLIGT klart för dig. Du kan inte koka kaffe med den där mackapären.
persbrandt
men åh, det skulle ju följa med ett hjärta där, men det tyckte inte er blogg
“När en Mac får virus gäller inga jävla regler!”
Persbrandt har dock en Mac. Handlar på Macoteket ibland!
OT: Dags att uppdatera nedräkningarna lite?
Jag tror de flesta vet att iPhone är släppt, och ska ni inte räkna ner till iPodeventet på onsdag?
Jag undrar var Leijon köper sin brylcreme.
“men en sån får ju inga virus, då kan jag ju inte sälja meduciner till dom/den”
jag vet inte vad som menas men det lät så bra just då…
Björn 1 jag tror inte Leijon behöver brylcreme, han har rätt lite hår…
Jag tror björ förväxlat leijon med Persbrandt
Eller?
DCLXVI: Observera att kaffekoppen är tom…
Men det vet vi ju inte Christphe :shifty: Vinkeln är lite väl snäv för att se botten av koppen
“VA? Vill du ha en VIT dator??? Eru RACIST?”
Björn 2: Har du sett bilder på honom innan han tog fram rakapparaten?
Björn: Tycker du jag såg ut som Persbrandt förut?
Spicey: De flesta i filmbranschen använder ju Mac. Det är ju en av de segment som Apple fokuserar mest på: reklam-, film-, och musikbranschen. Varför skådespelare använder det (som nämnt Persbrandt och sen tidigare vet man ju Bruce Willis bland de i Hollywood) vet jag inte rakt av anledningen till. Kanske är det så att de vill använda hemma det de är vana vid att det används på arbetsplatsen. Antingen för att det känns som “rätt val” eller för att de behöver det, t ex iChat-multivideokonferenser och multimediaprogram eller manuskripthantering. Allt sköts nog inte längre för hand
I samma serie kommer ungen hem med en Mac till slut tillsammans med en kasse tillbehör. Är man snabb ser man att kassen kommer från Macoteket.
Leijon:
Lite
Leijon: Nää! Det var nog han som försökte efterlikna dig.
“- En sak ska du ha JÄVLIGT klart för dig. Du kan inte koka kaffe med den där mackapären.” Skrattade så mycket att jag fick ta min astmamedicin. Snyggt Mikael!