Tidsmaskinen: MacWorld nr 1-1998. Äkta datorkärlek!

Redaktionen Kommentera!

1998_cover.jpg

Ahhhhh… det var tider det. Här är MacWorld nr. 1 1998 som precis har testat underverket Power Macintosh G3! Den var så bra så att man ville hångla med den. Tyvärr framgår det inte vems läppstift det är?

1998_uppslag.jpg

Testredaktören blev förbluffad över innanmätet. “Aldrig förr har Macen upplevt ett sådant lyft”. Prestandan gick inte av för hackor de heller, eller vad sägs om en processor som skenade iväg i 266 MHz, en hårddisk som man kunde ösa i hela (håll i er nu) 6 gigabyte med information (hur många A4-sidor med text det får plats orkar jag inte räkna ut). Minnet kunde man glömma bort helt. Man var framtidssäkrad med de 32 MB datorn var bestyckad med. Allt detta för ynka 27500 kronor. Det blir ett kilopris på 1833 kr/kg (det är väl så man värderar datorer?). Betyget? full pott naturligtvis.

1998_ytterberg.jpg

Testredaktör redan då var Thomas “Kingen” Ytterberg. Det den mannen inte vet om Macen är garanterat inte värt att veta. Han har en hemsida som imponerar. Hälsa gärna på Ytterberg på Ytterberg.nu.
Inom kort tar jag en ny titt i gamla MacWorld. Håll ut så länge.

/Calle

4 kommentarer till “Tidsmaskinen: MacWorld nr 1-1998. Äkta datorkärlek!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Björn skrev:

Vart får man tag på detta prestandamonster? Tror du att någon skulle vara intresserad att byta en sådan kanonburk mot min usla iMac 20″ 2,4 ghz?

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Bisonfredrik skrev:

Finns det något exempel på en negativ Mac-recension? Jag har ju svårt att tänka mig det, men det vore kul att se.

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Simon skrev:

Performa-modellerna sågades rätt hårt, vill jag minnas. Ska se om jag hittar nåt. :lol:

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Harri skrev:

Performa 6200 med logikkortsproblem

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in