Fototjänsten Flickr är på många sätt fantastisk. Ändå har jag stört mig på en viktig sak, nämligen att man inte får ett mejl när någon har kommenterat ens bilder. I stället upptäcker man dem några veckor senare.
Glädjande nog har Flickr för en tid sedan smyglanserat denna möjlighet, som dessutom är dold nere i inställningarna. Hur gör man då? Jo, först loggar du in, sedan går vi vidare till denna sida och sätter det översta alternativet till “Yes, as soon as it happens”.
Ett annat dilemma är att hålla koll på om någon har kommenterat ens kommentarer hos andra. Ett problem som denna smarta och överskådliga sida råder bot på. Och om du inte vill besöka den stup kvarten finns även ett smart litet rss-flöde (Vad är RSS?) längst ned till vänster.
/Leijon
9 kommentarer till “Håll bättre koll på vad som händer dina Flickrbilder”
Hmmm… “smyglanserat”? Har det inte funnits ganska länge? (vill inte basha själva funktionerna… de är verkligen jättebra och skapar otroligt mycket mervärde till tjänsten).
Upptäckte detsamma efter att ha slösurfat runt bland mina bilder och la märke till att folk hade kommenterat. Man tycker att de borde ha gjort funktionen en smula mer synlig…
Fredrik> Jo, i några månader, men de har inte gjort något större väsen av det och jag tvivlar på att särskilt många har aktiverat funktionen.
Varför har en webbkille som du inte en gravatar förresten?
Erkänn Leijon. Du är hopplöst efter.
Tvärtom Christian, jag är haren som alltid hoppar på nya grejer först och springer som fan. I 50 meter.
Flickr har tonvis med funktioner men för att man ska hitta dom är det enklare att googla fram dom. Deras GUI suger helt enkelt.
Smyglanserat? Jag har haft den inställningen i mer än ett år.
Okej, okej, Flickr har smyglanserat tjänsten för MIG. Nöjda?!