Veckans läsare: John-Erik Torseld och iPons

Veckans läsare Kommentera!

jhon_veckans.jpg
Veckans läsare den här veckan/nästa vecka är ingen mindre än hunden iPons och hans husse John-Erik Torseld!

Jag är en 19 årig kille som heter John-Erik Torseld. Jag bor i en 5-rums lägenhet med min familj (mamma & halv-lillebror och en hund). Min familj är nr 1 i mitt liv och efter det kommer hunden och datorn där jag mest pysslar med att bara surfa runt på webben eller att e-posta.

Jag gillar även att umgås med vänner och bekanta, resa runt på platser som kan vara skojiga att utforska samt att festa. Att min hund fick heta iPons var faktiskt bara en slump. Jag hade fått höra att jag skulle få ett eget djur i julklapp 2004 då jag är arbetslös, så vi åkte till en kennel & tittade på en golden-valp (den jag har nu) och eftersom det var i-kullen så skulle namnet börja med i. Men jag hade redan bestämt att min hun skulle heta Pons. Uppfödaren föreslog då att jag kunde ta iPons, och det liknar ju ju iChat, iLife, iCal. Men så här i efterhand hade det varit kul om jag valt namnet iDog!

Min första Mac köpte jag år 2006 det blev en iBook G4 för att få en virusfri dator men för någon månad sedan började den lukta bränt så den var bara kasta bort. Då köpte jag en ny Macbook Pro.

Vill du också bli veckans läsare? Skicka då en liten beskrivning av dig själv tillsammans med ett foto till leijon@idg.se!

/Calle

10 kommentarer till “Veckans läsare: John-Erik Torseld och iPons”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustav skrev:

Bah! Jag vill också ha en Mac. Är det vettigt att installera OS X på en Powermac G4, eller blir den för slö? Men det är roligt att läsa MacWorld, även om man inte har någon Mac…

Kan ni inte starta en insamling som ni köper en Mac till mig för? :grin:

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    John-Erik Torseld skrev:

Gustav: Du kan ju ta avbetalning på mac? :lol:

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustav skrev:

Jag är bara en pojkspoling, eller kan man kanske kräva lön när man går i skolan?

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    John-Erik Torseld skrev:

Gustav: Aha men jag kunde ju inte veta din ålder. Men får du inte studiebidrag från CSN om du går gymnasiet & kan köpa på student-lån? :neutral:

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pelle skrev:

OS X 10.4 Tiger fungerar finfint på min Powermac G4 Sawtooth. Den blir din för en tusenlapp!

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustav skrev:

John: Yngre än så. :wink: Går i grundskolan.

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    John-Erik Torseld skrev:

Gustav: Du får vänta några år då :roll:

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Gustav skrev:

John-Erik: Ja… :/

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Jonken skrev:

hah hej John-Erik, det är ju du :D. det var ett tag sen man såg dig på ichat.. hoppas vi hörs.. hade!

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    John-Erik Torseld skrev:

Jonken: Tjena tjena :razz:

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in