Vi fick ett mejl från vår frilansare TZW. Efter att ha skrattat så tårarna sprutat och torkat av sistnämnda från fula Dellskärmar och blåtandslösa datorer bestämde vi oss för att delge er hans fantastiska dröm om iPhone och MacWorld. Det är inte utan att det känns smickrande att vi figurerar även i folks undermedvetna – även om det är nattetid.

TZW – fotad av Edvard Munch .
/Anna“Jag drömde i natt att du och Leijon visade iPhone för mig. Den var stor som en tegelsten och vägde mer än en PowerBook. Man orkade knappt hålla den med en hand. Jag påpekade att på alla bilder ser det ju ut som om iPhone är typ en centimeter tjock, men i verkligheten är det ju nästan en DECIMETER… då blev ni väldigt aggressiva och påstod att jag var en bakåtsträvare.
Sedan åkte jag och Leijon på samma skateboard ner för en väldigt brant backe. Det var otäckt för vi var barfota och kunde inte bromsa.
Och på MacWorld-redaktionen utspelades det kaosartade scener… hundratals människor tryckte på i trappor och korridorer… ett lager… en kille plastade in stora paket med tvättmedel och skrev adresser på dem i ett rasande tempo… lagerhyllorna hade ni köpt på Biltema (det stod i Biltema-katalogen att de sålt till er, de var väldigt stolta)… jag letade efter er för att prata mer om iPhone men det var uppenbart att ni inte ville träffa mig, förrädaren.”
10 kommentarer till “iPhone ger mardrömmar”
http://www.spaf.a.se/swedish/sok/soka.html
Hahaha, vilken galning
Am I? Or am I so sane that you just blew your mind?
Dröm? Trodde det var den krassa verkligheten…
Weird … :S
Skönt att det inte bara var jag som drömt om iPhone.
Hela kvarteret var iPod-vitt, med stora (> 1m) blommor runtikring. Snyggt. Men jag tyckte det var konstigt med ett så stor evenemang i Europa när lanseringen endast gäller USA
Bra att det är fler som vågar erkänna att de inte bara drömmer om fluffiga rosa moln och valsång.
du är inte ensam…
Vilken vacker dröm:)
Somnar man med iPod:en så är det inte konstigt om världen blir lite “abstrakt” efteråt…