Redaktionen kraschar Safari – hjälp oss att felsöka!

Redaktionen Kommentera!

xray_ikon.jpgDenna blogg har snabbt blivit oerhört populär, något som våra förträffliga besökssiffror och det höga antalet inläggskommentarer är härliga bevis på.

Tyvärr finns det smolk i glädjebägaren.

Och smolket är av den mer ironiska karaktären. Det visar sig nämligen att Redaktionen kraschar vissa installationer av Macens webbläsare nummer 1 - Safari. Därför behöver vi nu er hjälp med att felsöka. Har du drabbats? Vilken version av Safari kör du? Kraschar den regelbundet på några andra sidor? Den som är duktig på webbutveckling får gärna ta en titt på källkoden.

Här är vad vi har upptäckt hittills:

• Kraschar med Safari 2.0.4 under OS X 10.4.9
  • Kraschar med senaste versionen av Webkit.
  • Kraschar med betan av Safari 3.0.2
  • Kraschar INTE med Safari 1.3.2 under OS X 10.3.9
/Leijon

13 kommentarer till “Redaktionen kraschar Safari – hjälp oss att felsöka!”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    John-Erik Torseld skrev:

Krascha ofta för mig när jag skall läsa kommentarer ellr skicka kommentar men brukar inte krascha då jag bara läser eran blogg.

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Pocahontas skrev:

Som jag skrev på Forumet, installerade Safari 3.02 på min MDD, och den kraschade genast i uppstarten (forumets sida)
    Löste det genom att slänga ut alla program typ Safari Sorter, Safari Bookmarksexporter, Safari Enhancer, med hjälp av Appzapper. Körde även Tech Tool Pro, sedan fungerade 3.02

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Boris A skrev:

Kraschar inte med Safari for Windows Beta 3.0.2! Allting har börjat fungera perfekt sen den nya uppdateringen släpptes inatt.

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Burnet skrev:

jag har Safari 2.0.4 (419.3) och OS X 10.4.9. Safari kraschar INTE på denna sida…

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tomas skrev:

Har aldrig krashat på min PB G4, däremot konstant på min iMac C2D.

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mikael skrev:

Kanske vissa installationer delar min dators problem i början, nämligen inkompatibla plugins?

Kika i ~/Bibliotek/InputManagers/

Den inkompatibla i min dators fall var SafariTidy.

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Tomas skrev:

Det är när jag klickar på “kommentera” som det krashar. Lösningen för att komma hit är att istället klicka på inläggets rubrik. Har det med ankare att göra?

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Steffo128 skrev:

Kör Safari 2.0.4 och OSX 10.4.10 (Och tidigare 10.4.9) på min iMac G4 (Globen). Har inga extra plugins eller specialprogram. ‘Redaktionen’ har aldrig kraschat för mig.

/ Stefan

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    extralars skrev:

Kör Safari 3.0.2 Public Beta på OS X Tiger 10.4.10 på en PPC (G4 Digital Audio). Inga problem. Inga Safarihjälpprogram eller plug-in. Forumet och denna blogg fungerar bra. Någon gång kraschar det på andra sajter, fast utan synbart mönster.

10. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Mr Walker skrev:

Fungerar för mig med Safari 2.0.4 och OS X 10.4.10 PPC. Jag har inga former av plug-in i min Safari eftersom jag mest använder andra webb-läsare

11. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Johan skrev:

Vet inte om detta kan vara en ledtråd:
    http://ajaxian.com/archives/prototype-upgrade-for-safari

“Previous versions of Prototype could trigger bugs in Safari’s regular expression engine when updating elements with HTML containing tags or when using JSON functionality with built-in security checks. These regular expression engine bugs affect Safari versions 1.3 through 2.0.4, but not Safari 3 beta or the WebKit nightlies. We’ve managed to code around them to prevent either browser crashing while maintaining the full API, keeping the performance top-notch and assuring backwards-compatibility.”

12. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Balooba skrev:

Kan det vara så att det är de som smutsar ner sina dyrgripar med allsköns lullullbetor och hempulspluggar, också är de som det kraschar för?
    Med tvåan kraschade Safari dagligen, med trean har det inte kraschat en ända gång, inte ens här, ta i trä!

13. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Stort tack till alla som tagit er tid att hjälpa!
    Skriver detta inlägg från Safari och nu verkar problemet vara löst. Tydligen var det ett litet fel i anropet till det javascript som fixar vår officiella statistik.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in