Redaktionen får galen trafik från Daring Fireball

Redaktionen Kommentera!

trafikpil_uppat.jpg
Som ni märkte hade servern där Redaktionen och vårt forum ligger problem under gårdagskvällen. I morse upptäckte jag förklaringen. John Gruber, mannen bakom den populära Macbloggen Daring Fireball, hade nämligen länkat till vårt inlägg om den fejkade Pradatelefonen hos Elgiganten.

Detta följdes senare upp med en diggning, och länkning från flera internationella sajter, där i bland Techzone och MacUser. Kul! Smile

Vi planerar nu att förstärka vår serverpark för att klara denna typ av belastning bättre framöver. Tack till alla er som läser!

/Leijon

9 kommentarer till “Redaktionen får galen trafik från Daring Fireball”

1. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Christphe3 skrev:

Kanske dags att göra en internationell version också då :D ?

2. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Björn skrev:

Kan ni inte dela med er av lite statistik? Hur många besök fick ni?

3. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Björn skrev:

Förresten, tvåan i min panna (på min gravatarbild) ser lite lätt ut som ett “L”. Betyder det att jag är värsta losern?

4. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Nära 10 000(!) unika under gårdagen.
    Och nej Björn, jag ser inget L över huvud taget. :)

5. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Henrik skrev:

Grattis! Det var ju bra att vi inte fick ta den stormen :D Fast ibland hoppas man ju att de som kläcker scoopet får all kärlek, eller i alla fall ett omnämnande. http://macnytt.se/news/10301

6. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Harri skrev:

bättre än ett H

(Hologram)

(h)

7. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    SamuelB skrev:

björn vilken 2

8. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Leijon skrev:

Henrik> Jag vet inte om du försöker insinuera att vi skulle ha “snott” nyheten från er, men för att förtydliga:

Vi fick flera mejl med tips och dumpar från Elgigantens sajt. Det första tipset blev senare ett blogginlägg.

Men att påstå att ni “kläckte scoopet” är väl att ta i, men tanke på att vår egen chuloo var flera timmar före med denna forumtråd? ;)

9. Skaffa en gravatar (bild på dig själv) du också - det är gratis!
    Björn skrev:

SamuelB > Tidigare så fanns ett nummer över varje gravatarbild. Eftersom min kommentar var nummer två i ordningen fanns en tvåa på min bild. En tvåa som dessutom placerade sig rätt i min panna och såg lite grann ut som ett “L”.

Tyck till här!

Relaterade inlägg:

Tema & ikoner baserade på N.Design Studios kreationer.
RSS (inlägg) RSS (kommentarer) Logga in