I natt blev det offentligt: iPhone släpps den 29 juni (i stället för den 15:e, som tidigare utlovats). Detta genom de tre officiella reklamfilmer som lagts upp på Apples sajt. Måste säga att mitt spontana intryck är att iPhone ser ut att bli fräschare än väntat. Gränssnittet är så sjukt snyggt!
Fram tills dess att en formell nyhet kommer upp på MacWorld.se Jag rekommenderar varmt att ni tar en titt på filmerna, och läser vår mer utförliga nyhet om iPhonelanseringen här. Tänk dock på att filmerna kan ta en stund att ladda. Trycket verkar vara enormt på Apples sajt just nu.
OBS! Klicka här för att se fler bilder!

16 kommentarer till “EXTRA: iPhone släpps 29 juni - nya filmer hos Apple nu”
Oj oj oj!
Dagen då den kommer hit är allt närmre.
Grymt!
Det är till och med så att jag överväger att byta operatör bara för att få äga en.
Priset styr lite förvisso, men vadå?
Byta operatör? Glöm det! Köper hellre den kontant och sedan bestämmer själv vilken operatör man vill ha. :p
Jag är tveksam. Det finns massor med företag som kan göra (bättre eller sämre) musikspelare, men inte så många som klarar av att göra en telefon. Radioteknik, datacom och ip-stackar är betydligt mer avancerade än en digital equalizer.
Det är ju viktigare att telefon-delen fungerar perfekt än att musikspelaren gäör det. jag kommer nog att välja en telefon med inbyggt musikspelare istället för tvärt om. :$
Walle> Som det ser ut nu kommer man nog inte att kunna köpa iPhone utan att bli bunden till en specifik operatör.
Hur är reglerna inom EU. Får en telefon säljas exklusivt av en operatör?
Hej
De som skulle vara sorgligt är om t.ex opratören 3 fick den, då skulle dom fylla den med så mycket 3 sk-t.
Då skulle telefonen bli seg, starta om hela tiden, går inte att uppgradera mjukvaran utan man är tvungen att lämna in och få tillbaka den 3 veckor senare men med spanska som menyspråk.
Hoppas det är någon vetig opratör som får eller som någon skriver man köper den kontan och väljer sin egen opratör.
Mäh, har de bytt effekten när man vrider iPhonen i iPod-läget
Verkar iaf så, för i reklamen är det som att det puffar fram, men när steve visade snurrade den fram.
Detta är troligtvis bättre, för tar nog mindre kraft och därmed laddas det snabbare (h)
Jag kan inte ens i min vildaste fantasi komma på något som skulle kunna vara en bättre musikmobil än iPhone om den fungerar, och varför skulle den inte det? Det känns verkligen som om Apple har återuppfunnit telefonen på riktigt. Det är som vanligt med Apple. De gör produkter så som man vill ha dem utan att man visste om det. Därför överträffar dem nästan alltid mina förväntningar. Telefonoperatören kommer därför ganska långt ned på listan för mig över vad som är betydelsefullt.
Jag köpte hem en iMac för lite drygt ett år sedan och jag är helt lyrisk över vilken pryl det är och vad mycket man kan göra själv hemma numera. iPhone kommer bara att multiplicera mitt nya “iLife” med det dubbla, typ!
Ooooh, måste ha!!!
Christian: Ja. (Påminner om att frågor avslutas med frågetecken.)
Drutten: Naturligtvis kommer inte Apple tillåta det.
Macmonstret: Nåsta gång ska jag - bara för att jäklas med dej - sätta ett kommatecken när meningsuppbyggnaden är densamma som i min tidigare kommentar.
Vilket antiklimax det skulle bli om iPhone inte alls lanseras i Sverige.
Christian: :p
Ja, verkligen.
Fan, Apple håller på att göra det igen! Har själv varit ganska kallsinnig till iPhone - och så får man se detta…(y)
Vill ha!!!
Gött värre. Kan knappt vänta.. priset för bara telefonen kommer vara på ungefär 4700:- (enligt MacWorld) och om man väljer ett abbonemang på ett år blir det drygt 391 kronor/månad, plus abbonemangskostnader.
Den här mobilen är grymt för att jag har den köpt. Den e fetttt alltså skit brå mobil. Rekomenderar att köpa..
är den verkligen så bra?
för det står att “om man vill ha en mobil för att smsa och rinnga så ska man nog välja en annan mobil” när man har testat den, och jag vill ha den till det men även självklart till att lyssna på musik på..
nån som har den, vad tkr ni?
den saknar ju vissa saker som man kanske kmr sakna? som t.ex. röstinspelning, msn, plats för minneskort, mms och mp3filer som ringsignal..